Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

Γιώργος Νταλάρας: «Αισθάνομαι συνεχώς ενοχές για τα λεφτά που κέρδισα μέσα από τη δουλειά μου»

Μια μεγάλη συνέντευξη έδωσε στο περιοδικό «Down Town Κύπρου» ο Γιώργος Νταλάρας και μίλησε, μεταξύ άλλων, για τα επεισόδια που είχαν γίνει κατά τη διάρκεια των συναυλιών του την Άνοιξη, τη σημερινή πολιτική κατάσταση, ενώ κάνει δημόσια την αυτοκριτική του.

«Στην Ελλάδα πάντα περνούσαμε δυσκολίες και κατορθώναμε να επιβιώσουμε. Η Ελλάδα δεν έπαψε ποτέ όμως να είναι μία φτωχή χώρα με ελάχιστους πλούσιους πολίτες, που δυστυχώς τις τελευταίες δεκαετίες έζησε μια ψεύτικη ευημερία. Αυτή η περίοδος πέρασε ανεπιστρεπτί. Είναι σαφώς τραγική η κατάσταση σήμερα, ειδικά με την ανεργία και η μόνη ελπίδα είναι ότι υπάρχει περίπτωση να καταφέρουμε να ωριμάσουμε μέσα από αυτή την καταστροφή. Υπάρχει ελπίδα, μόνο αν ξεκινήσουμε από το μηδέν και ξαναφτιάξουμε το κράτος μας. Με υποδομές για την υγεία, την παιδεία, την πάταξη της φοροδιαφυγής. Το δυστύχημα, ξέρετε, είναι ότι αυτό που βιώνουμε δεν είναι αποτέλεσμα δυστυχώς ανωτέρας βίας, αλλά εξυφάνθηκε όλα αυτά τα χρόνια και από ανέντιμους πολιτικούς, αλλά και από πελατειακές σχέσεις που δημιουργήθηκαν από αφέλεια ή αμέλεια, στην καλύτερη περίπτωση, και από δόλο και κακουργηματικές στη χειρότερη. Αν δεν καθαρίσει αυτό το απόστημα, θα οδηγηθούμε πάλι σε αδιέξοδο», δήλωσε σχολιάζοντας τη δεινή οικονομική κατάσταση της χώρας μας.

Κάνοντας το δικό του προσωπικό απολογισμό λαθών, λέει «Η ζωή μας χαρακτηρίζεται από τα καλά και από τα λάθη. Εγώ έχω κάνει αρκετά και φαίνεται θα συνεχίσω να κάνω όσο είμαι παρών. Λάθη δεν κάνουν μόνοι οι ανενεργοί πολίτες, αυτοί που δεν εκφράζουν άποψη για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Μεγάλο λάθος είναι να θέλεις πάντα αυτό που πιστεύεις, ακόμα και αν οι συνθήκες δεν είναι θετικές. Είναι, όμως, λάθος για τον εαυτό σου και ενδεχομένως για το συμφέρον σου, αλλά είναι καλό για την κοινωνία. Στον απολογισμό βλέπω ότι πολλές φορές έκανα τέτοια λάθη, στήριζα αυτά που πίστευα και προχωρούσα ακόμα και χωρίς συμμάχους. Δεν έχω κάνει όμως ποτέ, σας διαβεβαιώνω, λάθη αρχών. Δεν έχω αλλάξει ποτέ για κανένα λόγο και σε καμία συγκυρία τα πιστεύω μου και την ιδεολογία μου».

Δε διστάζει να παραδεχτεί ότι έχει πέσει και εκείνος στην παγίδα του καταναλωτισμού «Ο καταναλωτισμός είναι ένα παιχνίδι των αγορών. Έτσι κι αλλιώς είναι μάστιγα των καιρών, εδώ και δεκαετίες. Και ο περισσότερος κόσμος δεν έδειξε αντίσταση σ’ αυτή την ξενόφερτη αντίληψη. Οι Έλληνες δεν ήμασταν έτσι ξέρετε, και υπάρχει ακόμα μια μερίδα ανθρώπων στην Ελλάδα, ακόμα και νέων, που δεν καταδέχονται, γιατί περί υγιούς εγωισμού πρόκειται, να μπουν σε αυτή την παγίδα του καταναλωτισμού. Πάνε μέχρι εκεί που είναι το μπόι τους, που λέγανε οι παλιοί. Επίσης ο καταναλωτισμός έχει μεγάλη επιρροή από την μόδα. Εγώ την μόδα δεν την ακολούθησα ποτέ», λόγω, όμως, των αριστερών του καταβολών «Αισθάνομαι συνεχώς άσχημα και δεν το έκρυψα ποτέ. Αμείφθηκα από τη δουλειά μου έντιμα και καθαρά. Δυστυχώς, ποτέ δεν τα κατάφερα να ταυτιστώ με τον σύγχρονο τίτλο του πετυχημένου, ώστε να μην αισθάνομαι ενοχές. Δεν ισοπεδώθηκα».

Τέλος, σχετικά με τις συναυλίες που είχε διοργανώσει την Άνοιξη με τα επεισόδια που είχαν σημειωθεί , δηλώνει: «Δεν μετανιώνω καθόλου για την πρόθεσή μου. Την ουσία της προσφοράς μου τη γνωρίζει ο πολύς κόσμος και δεν μπορεί να την αλλοιώσει κανείς. Εγώ πιστεύω ότι τρεις ήταν οι λόγοι που έφταιξαν. Πρώτον, το χωρίς εισιτήριο τη δεδομένη στιγμή. Δεύτερον, ο κόσμος ζούσε μια τέτοια παραζάλη μέσα σ’ αυτήν την κρίση, που δεν συνειδητοποίησε ακριβώς τι συνέβη από αυτές τις ακραίες αντιδράσεις, γιατί εγώ ήμουν πάντα μόνος μου όταν έπαιρνα απόφαση. Έκανα αυτές τις συναυλίες αυτόνομα, μακριά από φατρίες. Όπως έκανα πάντα από παιδί. Σ’ αυτήν τη στιγμή της σύγχυσης του κόσμου, ελάχιστα ακροδεξιά κυρίως στοιχεία, βρήκαν διέξοδο και αντέδρασαν με βία και χυδαιότητα. Ο κόσμος πάγωσε εκείνες τις ημέρες. Έχει σημασία όμως να ξέρετε, ότι από τότε μέχρι σήμερα και καθημερινά, δέχομαι τη συμπαράσταση του κόσμου σε όλες τις εκδηλώσεις μας. Και ο τρίτος λόγος βέβαια, ήταν ότι κάποιοι κακοήθεις ταύτισαν την ενασχόληση της Άννας με την πολιτική και τις επερχόμενες εκλογές, με τις συναυλίες μου. Ε, όλα αυτά χωρίς καμία πολιτική κάλυψη, ήταν πάρα πολύ καλή ευκαιρία για αυτούς που προωθούν τη βία και αποδομούν κάθε αγνή συλλογική προσπάθεια. Με δυο λόγια, αυτό που αποφάσισα να κάνω αυτή την περίοδο ήταν για τους κακοήθεις πολύ καλό για να είναι αληθινό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...